dinsdag 6 oktober 2009

verhaal

Tijdens de kleuter- en uitpluiskampen kwam er wekelijks een verteller/-ster op bezoek. Ook via de blog is er vanaf nu een wekelijkse vertelster zo houden we het kamp gevoel levend he?! Idee Kidsmoni Evelyn heeft immers fantastische schrijfkriebels!

Lees hier alle verhaaltjes.

Toen Hars de volgende morgen een wandelingetje maakte, lokte de geur van meiklokjes en viooltjes naar de bosrand. Een paar vlindertjes vlogen met haar mee. Ze dansten vrolijk in de lucht en eentje kwam heel dichtbij en riep: “Hallo Hars, ik heet Narcus en ik wil je bedanken. De grote slang heeft me gisteren gered en nu kan ik met mijn broertjes en zusjes weer dansen en spelen. Als je ons ooit nodig denkt te hebben, dan vind je ons bij de distels aan de beek.”


Dan vloog de gele vlinder weer van bloem naar bloem en dronk de nectar. De merel begroette ons heksje met een mooi lied. De viooltjes roken nog beter door de regen in vergelijking met de dagen voordien. Hars verzamelde vlijtig meeldraden en zaadstengels. Het gebeurde dat ze tegen een meiklokje stootte, dan schudden de klokjes heen en weer en hoorde ze een zacht geruis.

....

Geen opmerkingen: